Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Lena - 11 maj 2010 15:21

  

I söndags var jag och dömde lydnad på en dvärgschnauzer-special i Degerfors och det var riktigt trevligt. De kan vara riktigt duktiga de små sötnosarna. Vad som också var kul var att efter lydnaden var det rallylydnadstävling, vilket jag bara sett på You Tube förut. Mitt dumma nöt så hade jag inte Daffy med mig för då hade jag kunna gått nybörjarklassen med honom. Det hade väl varit charmigt bland alla småvovvar, med Daffyklumpen! Det verkar som om Rallylydnaden inte blir officiell förrän 2012 och då blir Daffy 9 år, men det ska väl gå det också. Kul med något nytt i alla fall!

     Peppar, peppar så verkar det som hosta och förkylning börjar ge med sig efter 3 veckor. Nu är det tredje dagen som jag orkar lite och har t.o.m gått ett spår på c:a 1,2 km utan att dö tre gånger. Det är ju snart spårtävling för Dino. I Filipstad kom jag ju med, men på hemmatävlingen den 29 är jag bortlottad. Kul va! Har även anmält Hällefors längre fram.

     Vi får väl se om lille Svarten har något i Elit att göra. 2-timmarsspåren går mycket bättre än 1-timmars, för han går saktare och har tid att markera pinnarna (nästan alla i alla fall). Uppletandet går ganska bra. Jag kör ju alltid med båda och de brukar turas om att vara bäst numera. Men, så har vi ju ett underbart kult moment som heter FRAMÅTSÄNDANDE. Dino lycker i alla fall att det är underbart kul, men matte har inte riktigt samma känsla. Det går som det går.

Ovido - Quiz & Flashcards