Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Lena - 4 maj 2010 18:10

  

Nej då, vi har inte satt i båten än, men visst ser det härligt ut där jag sitter och kramar mina bästa vänner, en på var sida. Vad vore livet utan dem?

     Har precis gjort en smärre "operation" på Daffy. I påskas köpte jag ett kilo med diverse hundgodis på Lantmännen (tror jag) och idag fick Daffy ett runt litet märgben som han lyckades få att fastna runt underkäken, men tack och lov fick vi loss det utan att såga. Det var lite synd om Daffy ett tag där!

     Är fortfarande inte bra från förkylningen och jag orkar ingenting, så jag vet inte hur det ska gå med Dinos spårtävling om en och en halv vecka. Jag förstår inte hur jag ska kunna orka gå spåret. Har lagt ett par kilometerlånga spår här omkring och efteråt har jag varit fullständigt slut. Men vi tränar lite var och varannan dag i alla fall, lydnad och uppletande alltså.

     I lördags hade vi vår generalrepetition inför SM, d.v.s en internationell lydnadstävling i Elitklass och allt fungerade väldigt bra förutom vädret, men det råder vi inte över. Det regnade inte i alla fall och inte snöade det heller, men det blåste ishavsvindar och tyvärr hade jag ingen halsduk och yllemössa. Upplägget var som på SM-lördagen med 3 ringar och Tävlingsledarna var desamma. Fast i lördags hade vi 23 ekipage och på SM blir det 61, Tidsschemat höll och vi fick beröm från "SBK-inspektören" som tror att vi kommer att greja SM galant. Hoppas bara han får rätt! Det var trevligt att se så många bra hundar igen!  

Ovido - Quiz & Flashcards