Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Lena - 4 januari 2013 12:02

på det nya året!!!

     Vi är fortfarande kvar i Sälen, men i morgon bär det av hemåt igen och då har vi varit här i två veckor, vilket är rekord. Vi har haft tur med vädret på så sätt att det inte varit för kallt. Det har t.o.m varit en del plusgrader, vilket ju inte passar så bra ihop med snö. Men, det är vitt och fint omkring oss och cirka 60 cm snö.

     Jar tränat en del med grabbarna. Jag har ju rätt mycket att träna nu med två "elithundar". En i Mästarklass i Rallylydnad och en i elit i vanlig lydnad. Vår träningsplan vid Väggen har kanske inte varit i toppskick men man får ju ta vad man har. Dino tränar hårt med elitrutan och apportdirigeringen och det går si så där. Just nu har han väldigt svårt att förstå att han ska till rutan efter pinnen. Han vill hellre leta efter en apport då. Situationen med pinnen är ju identisk, men det är bara att träna på. De här momenten tog tid för Daffy också. Han tycker det är jättekul i alla fall. Nästa helg har vi anmält oss till lydnadskurs hos Lillemor i hennes nya inomhushall. Det ska bli spännande! Jag föredrar egentligen kurser en gång i veckan några timmar, så man hinner träna emellan, men nu blir det så här. 

     Daffy har bara fått momentträning, inga banor. Det får bli en asfaltsbana på "min" parkering hemma på söndag i stället. Daffy ska ju tävla i början av februari. Vi har ju hela januari kvar i Hundcentrat också.

     Mina mål för 2013 har jag nästan redan beskrivit. Daffy i Mästarklass och Dino i Elitlydnad. Förhoppningsvis blir det några bra resultat också. Det är ju inga ungdomar jag ska tävla med. Daffy blir 10 i mars och Dino 8 i april. Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards