Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Lena - 19 augusti 2012 19:33

Ja, så kändes det nästan efter gårdagens rallytävling i Tibro. Min duktiga Daffyputt vann och skrapade ihop 93p av 100 möjliga och tvåan hade 61p. Äntligen fick han kredit för sina kvaliteter och inte massa 10-poängsavdrag som jag inte ens vet varför. I Tibro var det en svår bana, den svåraste vi haft på tävling, men en mycket bra domare som dömer efter reglerna. Daffy tycker de svårare banorna är en större utmaning!!! Nu är det färdigtävlat i Avancerad klass. Jag hade ju redan anmält den här tävlingen så jag tog den för att vi kunde hälsa på Millan och Fredrik i Skövde. Hade även anmält Karlstad nästa helg, men den avstår jag och i stället åker vi med Gunilla och Micke och kollar på Bruks-SM i Skara. Så här ser resultaten ut på SBK-tävling. Daffy och fyra brudar, varav en löptik.

1.Lena BackmanVassruggens Nattur HåbrokKristinehamn BHK93.00KvalificerandeGolden retrieverEye 
2.Margareta JakobssonBm Galaxy Av NangijalaMullsjö BK61.00 GroenendaelEye 
3.Ellen-Elisabeth LundCremecastle Hilda ZonettVara-Grästorp BHK57.00 Golden retrieverEye 
4.Grethe BlindheimLotta Des Champs Du TrefleMullsjö BK55.00 GroenendaelEye 
 Chatrine StrandliBellaÖrebro hundsällskap BK0.0, Underkänd DobermannEye 

                        


                     Domare Hildur Persdotter tar hand om Daffy vid prisutdelningen medan jag väljer pris.


Förra helgen hade vi storfrämmande på klubben av Daffys dotter Unni som tävlade Elitlydnad. Jag har inte träffat henne tidigare. Hon är från Daffys första kull med Joy. Viken otroligt duktig lydnadshund! Tyvärr missade hon något moment då, men ryktet säger att nu i helgen har hon klämt till med 296p. Jättekul! Ett stort grattis till Unni och christer!

Här är en bild på Unni och Daffy och en bara på Unni.

   


Ovido - Quiz & Flashcards