Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Lena - 7 augusti 2011 18:19

  

Nu har vi äntligen varit iväg på de två första officiella rallylydnadstävlingarna i nybörjarklass och Daffy klarade båda med godkänt resultat. Han hade 84p på den första och 87p på den andra. Max är 100p och man ska ha 70p för att bli godkänd. Man ska ha tre godkända tävlingar för att bli uppflyttad till fortsättningsklass. So far so good!

    Vi åkte med husbilen i fredags kväll till Linköping och det var Linköpings Hundungdom som arrangerade tävlingen med över hundra starter och två domare. Det var alltså två nybörjartävlingar, så det fanns en orsak till att åka så långt. Bana A var jag väldigt nöjd med och trodde att vi skulle få högre poäng, men det är tydligen inte lätt att avgöra eftersom jag inte kan bedömningen. Bana B var jag däremot väldigt missnöjd med eftersom vi hade en störande hund och matte i ena änden av planen. De hade redan förstört för flera ekipage och det var jättespännande det som hände delvis dolt av en buske!!! Jag trodde inte Daffy brydde sig om sådant! Men vi tog oss i alla fall runt banan och fick högre poäng än på bana A. Så kan det gå!

     Vi var kvar i Linköping hela helgen och hälsade på bekanta och har nyss kommit hem. Om tre veckor är det rallytävling i Karlstad och då ska vi givetvis vara med. Det är ju lite bekvämare avstånd.

     I onsdags åkte jag med Madde och Nilla på apporteringsträning i Sunne och det var ju trevligt. Det är flera år sedan jag var med där senast. Daffy skötte sig inte exemplariskt för han har ju lite svårt att jobba i närheten av Goldentikar för de luktar ju så otroligt gott, men han fick ett riktigt träningspass i alla fall. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards