Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Besök av Wood and Water

Av Lena - 14 augusti 2010 17:42

Har haft några jättetrevliga dagar tillsammans med Lena o Ingvar och deras 8 Goldenhundar från kennel Wood and Water i Ramnäs. Vi har både tränat och haft trevligt på annat sätt. De kom i torsdags kväll med sin husvagn och vi "värmde upp" med ett dummysök bakom stugan. Det gick inte helt smärtfritt eftersom flera av hundarna hamnade i ett jordgetingbo och fick stick och blev väldigt irriterade. Först trodde vi att stackars Ollie hade blivit ormbiten, men så var det tack och lov inte. Lena var också snäll och förvandlade Daffy till en riktig snygging. Titta själva:

Nu ska jag fösöka hitta en lämplig utställning så jag kan ställa honom i jaktklass. Visst är han världens snyggaste! Lena fixade även klorna på båda hundarna. Camilla och jag har jobb en bra stund med Dino och Lena fixade det på c:a 30 sek.  

     Igår åkte vi till Mörktjärn vid Niklasdamm och tränade för fullt. Madde och Svea var också med. Daffy jobbade ihop med Jazza och de gjorde ett viltsök, långa dubbelmakreringar på vatten och en ganska lång vattendirigering. Daffy fixade vattenarbetet jättebra och söket också med undantag av tikarnas kissfläckar. De kan han inte slita sig ifrån, tyvärr! Daffys döttrar Svea och Mira jobbade ihop och var jätteduktiga. Vädret var väl inte det bästa, men när åskan kom var vi tack och lov placerade framför matbordet i stugvärmen.

     Lena o Ingvar åkte hem idag på förmiddagen och sedan åkte jag till skogen med grabbarna för uppletande och det skulle nog ha gått bra om det inte varit för svampplockarna som klev in i vår ruta. Det blev ett lydnadspass också. Det var bra träning för plan var ganska blöt.

     I kväll blev det svampplockning för oss också, så grabbarna fick ännu en skogspromenad och nu vankas varma mackor med kantarellstuvning. Jag plockar inte svamp eftersom jag inte ser dem, kan trampa på dem utan att se dem. Fråga Gunilla om Ni inte tror mig!

     Här har vi några bilder på mamma-pappa-barn. Daffy o Jazza med dottern Mira (1,5 år). Mira är i mitten.

    

 
 
madd

madd

15 augusti 2010 19:48

Hej,
Tack för träingspasset i fredags. Det var en trevligt att få lära känna dina vänner Wood and Water. Du har säkert läst min blogg och sett att Svea är sjuk. Vi ska till Veterinären imorgon återkommer hur det går.
Ha det bra Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

 
madde och svea

madde och svea

17 augusti 2010 16:52

hej, hur är det med Dino?
//Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 13 december 2013 11:42

Jag ser att den här bloggen fortfarande har besökare och det är inte meningen. Sedan april har jag och grabbarna en ny hemsida med blogg som Ni hittar på  www.daffyodino.wordpress.com I och med att jag lade ner den gamla hemsidan så tänkte jag inte p...

Av Lena - 21 april 2013 07:38

Tävlade Rally med Daffy igår på hemmaplan och det blev inget lysande resultat, men han klarade sig. Som vanligt numera så fick jag 10-poängsavdrag som jag inte vet orsaken till. Det ena var på "tre steg bakåt" med hunden på höger sida där det står at...

Av Lena - 4 april 2013 08:25


                               GRATTIS LILLA DINO PÅ DIN 8-ÅRSDAG!     Ja, nog går tiden fort alltid, 8 år redan. För inte så länge sedan var du en liten svart busvalp och nu är du inte valp längre utan bara busig. Som vanligt blir det prome...

Av Lena - 21 mars 2013 11:40

Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Den finns inte här i närheten i alla fall. Svinkallt på nätterna, kallt på dagarna och till helgen ska det visst bli kallare... Den lilla snö vi har (c:a 15cm på appellplan) blir vi tydligen inte av med. Inge...

Av Lena - 13 mars 2013 06:30


GRATTIS PÅ 10-ÅRSDAGEN ÄLSKADE DAFFY!!!!!     Lite grå har du blivit, men för övrigt helfräsch! Du är lika pigg, glad och full i bus som du alltid har varit. Hoppas du får en bra födelsedag! / Matte   ...

Ovido - Quiz & Flashcards