Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Titelhysteri?

Av Lena - 29 januari 2010 19:10

Titelhysteri! Ja, det känns nästan så när jag studerar min vackra vägg fylld av hundutmärkeler. Har just fått ordning på denna och skulle det bli något mer så blir det problem. Men, problem är ju till för att lösas. Så här ser i alla fall väggen ut:

            

Den består av 5 championatstavlor, 4 LP-diplom samt 4 små trätavlor. Av dessa tillhör Daffy 6 st, Linus och Baloo 3 st var och stackars lille Dino som bara har ett LP-diplom. Men, han kanske är en "coming" man. Tilläggas bör att jag aldrig har tagit ut LP2-diplom.

     Ā propos championtitlar så kanske Ni inte vet att det t.ex inte heter SLCH eller SVCH längre. Det heter SELCH och SEVCH etc. Det gäller nog nästan alla svenska championat, utom Daffys SSPCH. På Daffys hunddatasida står det alltså SELCH, SEVCH men SSPCH. De har väl inte ens på SKK lyckas begripa vad denna fantastiska, löjeväckande titel står för (SSPCH=Svenskt spårprovschampionat). Men jag är mycket tacksam att de inte gjort den ännu mer oläsbar. Jag har fortfarande svårt att förstå hur det över huvudtaget kan vara möjligt att man för exakt samma meriter får två helt olika titlar: Daffy får SSPCH och Dino (om det någonsin blir så) SBCH (Förlåt SEBCH). Numera (sedan 2007) är det bara brukshundar som kan tilldelas brukschampionat. Är det någon som känner till någon gren där man för exakt samma meriter får två helt skilda titlar? Som ni hör har jag inte riktigt släppt det här ännu. Vem vet, Dino kanske kan bli fågelchampion eller något sådant om han startar på retrieverjaktprov. Men, visst ja! Det får han ju inte.

     Annars då? Jag är fruktansvärt trött på snön. Jag gillar snö, men vill ha den i fjällen. Här hemma vill jag kunna träna när och var jag vill och som det är nu går det inte för min koreanska Cheva vill inte ta sig fram på oplogade skogsvägar. Förresten blev jag nog av med den i veckan för Camilla klarade sitt körkort i onsdags i det värsta snöovädret. I morgon bitti blir det i alla fall ridhusträning för oss. Vi hörs!

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

30 januari 2010 09:44

Hej!
Micka och jag tackar för grattiset!!!! Hon är en pärla! Ser fram emot våren när vi kan börja spårträna igen! Hoppas du också är sugen på lite skogsaktiviteter ;)
Kram, Anne-Lie, Jack och Micka

http://medlem.spray.se/goldenhundar

 
Madde och Svea

Madde och Svea

30 januari 2010 14:19

Ingen dålig vägg du har med fina titlar...Jag har bara en titeln på Svea, ADHD. (fniss)..
Har inte gjort någon anmälan än...fegar nog ur!
Ska vara med på klubbens månadstävling imorgon. Bra träning inför tävlingar. Går det bra då kanske det ramlar in en anmälan.Trots sitt löp får Svea vara med, vi går ut sist...Ska bli kul..

http://www.sveassida.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 13 december 2013 11:42

Jag ser att den här bloggen fortfarande har besökare och det är inte meningen. Sedan april har jag och grabbarna en ny hemsida med blogg som Ni hittar på  www.daffyodino.wordpress.com I och med att jag lade ner den gamla hemsidan så tänkte jag inte p...

Av Lena - 21 april 2013 07:38

Tävlade Rally med Daffy igår på hemmaplan och det blev inget lysande resultat, men han klarade sig. Som vanligt numera så fick jag 10-poängsavdrag som jag inte vet orsaken till. Det ena var på "tre steg bakåt" med hunden på höger sida där det står at...

Av Lena - 4 april 2013 08:25


                               GRATTIS LILLA DINO PÅ DIN 8-ÅRSDAG!     Ja, nog går tiden fort alltid, 8 år redan. För inte så länge sedan var du en liten svart busvalp och nu är du inte valp längre utan bara busig. Som vanligt blir det prome...

Av Lena - 21 mars 2013 11:40

Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Den finns inte här i närheten i alla fall. Svinkallt på nätterna, kallt på dagarna och till helgen ska det visst bli kallare... Den lilla snö vi har (c:a 15cm på appellplan) blir vi tydligen inte av med. Inge...

Av Lena - 13 mars 2013 06:30


GRATTIS PÅ 10-ÅRSDAGEN ÄLSKADE DAFFY!!!!!     Lite grå har du blivit, men för övrigt helfräsch! Du är lika pigg, glad och full i bus som du alltid har varit. Hoppas du får en bra födelsedag! / Matte   ...

Ovido - Quiz & Flashcards