Alla inlägg den 5 april 2009

Av Lena - 5 april 2009 19:39

Helgen har ägnats åt spår och apportering helt på egen hand. Dino fick ett kort spår igår och ett långt idag. Igår hade vi lite otur med första sträckan eftersom det gått en person över där, men jag såg honom så vi tog upp spåret lite längre bort. Herr Dino tyckte det var jättekul att spåra igen och drog iväg som en kanon med mig gapande "saaktttaa" efter, men det hjälpte inte mycket. Idag gick det lite lugnare, men vi har våra diskussioner om att man ska stanna vid pinnarna. Vi är inte helt överens där. Han tycker att jag kan ta pinnarna själv. Han förstår inte att de är värda c:a 20 p styck. Två missade pinnar är lika mycket värt som ett missat framåtsändande. Men däremot markerade han en pinne från förra året. Snacka om synintryck! Förresten så missade vi en pinne idag, inte helt ovanligt.

     Isen på Jutviken har gått till hälften så Daffy har fått premiärbada. Igår kastade jag några dubbelmarkeringar från land och idag fick han två korta dirigeringar. Jag satte honom i skogen medan jag gick ner till vattnet och kastade två dummisar i vassen som han sedan fick hämta som dirigeringar.

     Igår fick de varsitt uppletande med sex grejer som båda gjorde kanon. Det går bättre och bättre för lille Svarten. Daffy fick ett dummysök idag och då hände något som jag aldrig varit med om. Han stannade på ett ställe och grejade, sökte t.o.m kontakt med mig. Först trodde jag att det var någon gammal död fågel, men sen började jag förstå. Jag gick dit och då slet han i en fastbunden rådjursklöv! Stackarn! Vilken störning med ett blodspår och en klöv i sökrutan. Hoppas det gick bra för den hunden som skulle gå spåret. Den fick också en rejäl störning på slutet.

     I morgon bär det iväg till Svea och Madde och på tisdag är det apportering igen. Därefter tar vi påsklov.

Ovido - Quiz & Flashcards