Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Daffy på uppvisning

Av Lena - 12 september 2009 19:49

 

Underbara Svea

 

Madde o Daffy på lydnadsträning  

Far-dotter

   Daffeputt

Samtliga bilder: Margareta Larsson. 

Tack för de fina bilderna Maggan!


Daffy har varit utleasad ett helt dygn. Det är inte många gånger jag varit ifrån honom så länge, men det gick den här gången också. Han har varit hos Madde och Svea i Karlstad för Madde hade med honom på Goldendagen i Molkom idag. Det var Goldenklubbens Värmlandssektion som hade något jippo. Det saknades en lydnadshund och jag har varit i Forshaga och dömt elitspår så jag kunde (tack o lov) inte vara med. men det behövdes inte heller för Madde och Daffy skötte tydligen det hela galant. Eftersom jag inte var med citerar jag från Maddes blogg: 

    "...att göra ett kort frittfölj moment och sedan fick Daffy visa upp olika bruksmoment som är så klockrena för han, att det inte kunde gå fel.  Han bara älskar att få visa upp sig det märks. Svansen går i ett, han tyck säga mera, mera sluta inte......    Apporteringsmomentet med Dummys gick också bra. Dummys tokig som han är. Jag bara stog där och fick dom i handen inge mer med det. ... Daffy fick avsluta allt med en fågelapportering. Det gick ju också bra så klart." (http://sveassida.zoomin.se/index.html)

     Jag är inte riktigt lika säker på att Maddes familj uppskattade Daffy lika mycket, för Maddes äkta hälft fick visst uppsöka ett annat sovrum i natt eftersom Daffy skulle ha hans säng!!! Sänghund som han är. Han hade visst skrämt deras katter också! Daffy älskar inte katter och jag hade nog inte ens hört att de hade katt. Han och Svea hade visst gaddat ihop sig mot en stackars katt... Han är rätt sliten nu Daffyputten.

     Vill sluta med att gratta Annelie och Micka som tog sitt fjärde cert i spår idag i Forshaga.

     De har gjort om bloggen för mig så jag har lite svårt att hitta funktionerna. Jag får kolla med de andra.

    

 
 
Madde och Svea

Madde och Svea

12 september 2009 20:58

Tack för att jag fick låna din prins. Kanske får vi göra om det om ett år?
Puss till prinsen.....//Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

 
Gunilla & Kiwi

Gunilla & Kiwi

15 september 2009 20:00

Tränar du på fredag som vanligt ? ?
Jag slutar 12:00 ons, tors,fred denna vecka
så jag tänkte komma ut, jag kan ta med lite fika bröd.
/ Gunilla

http://web.telia.com/~u65206052

 
Madde och Svea

Madde och Svea

15 september 2009 21:41

Halloj!
Träning på torsdag? Jag slutar halv två. Jag kan komma ut till dig om du kan hitta något bra tjärn för lite apportering.
//Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

 
Madde och Svea

Madde och Svea

17 september 2009 06:20

Ok, vi syns där....Ska fösöka vara där till halv....

//Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 13 december 2013 11:42

Jag ser att den här bloggen fortfarande har besökare och det är inte meningen. Sedan april har jag och grabbarna en ny hemsida med blogg som Ni hittar på  www.daffyodino.wordpress.com I och med att jag lade ner den gamla hemsidan så tänkte jag inte p...

Av Lena - 21 april 2013 07:38

Tävlade Rally med Daffy igår på hemmaplan och det blev inget lysande resultat, men han klarade sig. Som vanligt numera så fick jag 10-poängsavdrag som jag inte vet orsaken till. Det ena var på "tre steg bakåt" med hunden på höger sida där det står at...

Av Lena - 4 april 2013 08:25


                               GRATTIS LILLA DINO PÅ DIN 8-ÅRSDAG!     Ja, nog går tiden fort alltid, 8 år redan. För inte så länge sedan var du en liten svart busvalp och nu är du inte valp längre utan bara busig. Som vanligt blir det prome...

Av Lena - 21 mars 2013 11:40

Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Den finns inte här i närheten i alla fall. Svinkallt på nätterna, kallt på dagarna och till helgen ska det visst bli kallare... Den lilla snö vi har (c:a 15cm på appellplan) blir vi tydligen inte av med. Inge...

Av Lena - 13 mars 2013 06:30


GRATTIS PÅ 10-ÅRSDAGEN ÄLSKADE DAFFY!!!!!     Lite grå har du blivit, men för övrigt helfräsch! Du är lika pigg, glad och full i bus som du alltid har varit. Hoppas du får en bra födelsedag! / Matte   ...

Ovido - Quiz & Flashcards