Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Snöstorm

Av Lena - 27 mars 2009 20:36

Ja, då var det slut på våren ännu en gång, men inte hindrar det tokiga hundägare att utöva sin favoritsysselsättning. I eftermiddags träffade jag Gunilla och Mona med hundar ute på klubben i full snöstorm. Jag brukar säga att det är bara idioter och hundägare ute i sån't här väder, och själv är man väl både och.

     Det hade nog kommit 1 dec nysnö, men den var mjuk och fin så det var inga som helst problem att ta sig fram. Vi kommenderade varandra. Dino i högre och Daffy i några elitlydnadsmoment. Flera moment gick bra för Dino som ändå inte är klar för Högre på långa vägar. Hur gick framåtsändandet då? Jo, han går ut ordentligt, han går rakt och kommer in snabbt. Men, där emellan finns några brister: Det går för fort... och idag fick jag ju en grupp bestående av två människor (inte koner eller ryggsäckar), men inte lyckades det att bromsa honom.

     Daffy blir helt galen ute på lydnadsplan. Tyvärr måste jag trycka honom för att få honom mer sansad. Vi har ingen tävling på gång än, men längre fram ska det bli. Vi har två jaktprov i maj som vi ska klara av först, om vi kommer med vill säga.

     I morgon var det planerat spårning med Annelie, men det får vi skjuta upp eftersom ingen av oss vill ha snöspår. Det ska visst bli varmare nästa vecka. Kanske kommer våren igen...

 
 
Madde och Svea

Madde och Svea

30 mars 2009 10:02

Goddag, goddag..
Det passar super med lite träning den 6 april.
Vi kan höras av när det närmar sig.
//Madde

http://www.sveassida.zoomin.se

 
happy wheels

happy wheels

3 januari 2018 07:31

Tyvärr måste jag trycka honom för att få honom mer sansad. Vi har ingen tävling på gång än, men längre fram ska det bli. (y)

http://https://happywheelsnow.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 13 december 2013 11:42

Jag ser att den här bloggen fortfarande har besökare och det är inte meningen. Sedan april har jag och grabbarna en ny hemsida med blogg som Ni hittar på  www.daffyodino.wordpress.com I och med att jag lade ner den gamla hemsidan så tänkte jag inte p...

Av Lena - 21 april 2013 07:38

Tävlade Rally med Daffy igår på hemmaplan och det blev inget lysande resultat, men han klarade sig. Som vanligt numera så fick jag 10-poängsavdrag som jag inte vet orsaken till. Det ena var på "tre steg bakåt" med hunden på höger sida där det står at...

Av Lena - 4 april 2013 08:25


                               GRATTIS LILLA DINO PÅ DIN 8-ÅRSDAG!     Ja, nog går tiden fort alltid, 8 år redan. För inte så länge sedan var du en liten svart busvalp och nu är du inte valp längre utan bara busig. Som vanligt blir det prome...

Av Lena - 21 mars 2013 11:40

Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Den finns inte här i närheten i alla fall. Svinkallt på nätterna, kallt på dagarna och till helgen ska det visst bli kallare... Den lilla snö vi har (c:a 15cm på appellplan) blir vi tydligen inte av med. Inge...

Av Lena - 13 mars 2013 06:30


GRATTIS PÅ 10-ÅRSDAGEN ÄLSKADE DAFFY!!!!!     Lite grå har du blivit, men för övrigt helfräsch! Du är lika pigg, glad och full i bus som du alltid har varit. Hoppas du får en bra födelsedag! / Matte   ...

Ovido - Quiz & Flashcards