Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Denna kåk har varit...

Av Lena - 23 mars 2009 15:06

Ja denna kåk har verkligen varit våran, d.v.s Kristinehamns Bks, uti många herrans år, men nu är den snart ett minne blott. Rivningen påbörjades i fredags och idag hade de kommit ännu längre, men jag hade glömt kameran så jag "lånar" Gunillas bild från fredagen. Snyft! Snyft! Har aldrig varit någon stugsittare, men visst känns det. Jag har varit där sedan 1981, aktivt sedan 1987 då Baloo kom till mig. Daffy är Baloos brorsas barnbarn. Det nI!! Han var också en knäppgök.

     Helgen blev ett kortweekend i Sälen för det skulle ju bli sååå fiint vääder, men vad blev det? Jo, solen lyste med sin frånvaro precis hela tiden. För hundarnas del blev det bara promenader och snöbus, men idag har det blivit lite, lite träning. För Dinos del lite lydnad på gamla klubben. Den gräsmatan är så fin och trots att det snöade igår gick det att gå i gympaskor idag. Till framåtsändandet ställde jag ut två ryggsäckar som grupp och körde först med lina och sedan utan och då saktade han faktiskt in vid gruppen, men i regel får jag ge flera framåtkommandon i stället. Skitmoment! Tung apport och skall riktigt bra. Krypet så där. Ska träna inne på matta lite igen för jag tycker han är lite hög ibland. Förresten så har jag bestämt att det inte blir någon Högretävling för Dino nu i vår. Han behöver mer tid på sig, men vi har i alla fall kommit igång med träningen ordentligt.

     Daffy då! Jo, vi åkte till Körplan och la ut några dirigeringar med BILEN för att inte få några spår. Jag kastade alltså ut dummisar genom bilfönstret. Tyvärr så såg han det, så jag fick inte riktigt den önskade effekten. Han inledde med att inte lyda stoppsignal, men då gick jag och hämtade honom med koppel och det gillar han inte. Sen lydde han. I morgon är det tisdagsapportering igen. VI hörs!

    

 
 
Ingen bild

Madde och Svea

23 mars 2009 17:00

Hej på er!!!!
Lyllos er som har det så snöfritt...Här är det fortfarande full vinter. Finns ingen sån där grön gräsplan att uppbringa här.Det lät att det där med bilen???Förstår att Daffy inte gick på den...
Vi syns....

 
Gunilla & Kiwi

Gunilla & Kiwi

23 mars 2009 19:51

Snöfritt var det tills för ca en timma sedan. Nu är det vitt, blött o äckligt igen.
Lite vemodigt att se "våran" kåk rivas.
Syns på fredag !

http://web.telia.com/~u65206646

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 13 december 2013 11:42

Jag ser att den här bloggen fortfarande har besökare och det är inte meningen. Sedan april har jag och grabbarna en ny hemsida med blogg som Ni hittar på  www.daffyodino.wordpress.com I och med att jag lade ner den gamla hemsidan så tänkte jag inte p...

Av Lena - 21 april 2013 07:38

Tävlade Rally med Daffy igår på hemmaplan och det blev inget lysande resultat, men han klarade sig. Som vanligt numera så fick jag 10-poängsavdrag som jag inte vet orsaken till. Det ena var på "tre steg bakåt" med hunden på höger sida där det står at...

Av Lena - 4 april 2013 08:25


                               GRATTIS LILLA DINO PÅ DIN 8-ÅRSDAG!     Ja, nog går tiden fort alltid, 8 år redan. För inte så länge sedan var du en liten svart busvalp och nu är du inte valp längre utan bara busig. Som vanligt blir det prome...

Av Lena - 21 mars 2013 11:40

Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Den finns inte här i närheten i alla fall. Svinkallt på nätterna, kallt på dagarna och till helgen ska det visst bli kallare... Den lilla snö vi har (c:a 15cm på appellplan) blir vi tydligen inte av med. Inge...

Av Lena - 13 mars 2013 06:30


GRATTIS PÅ 10-ÅRSDAGEN ÄLSKADE DAFFY!!!!!     Lite grå har du blivit, men för övrigt helfräsch! Du är lika pigg, glad och full i bus som du alltid har varit. Hoppas du får en bra födelsedag! / Matte   ...

Ovido - Quiz & Flashcards